קו ישראלי - פורטל תקשורת

מרכזיות VOIP - מרכזיית IP

השם VOIP (ראשי תיבות של Voice over Internet Protocol) מתייחס לטכנולוגיה בה מועברת תקשורת קולית בצורה דיגיטלית על תשתית רשת אינטרנטית. מרכזיות VOIP הן מרכזיות היודעות לבצע מיתוג של תקשורת קולית זו בין מכשירי קצה התומכים בטכנולוגיה. מכשירים אלה לוקחים את הקולות האנלוגיים וממירים אותם לאותות דיגיטליים מכווצים המשודרים אל מרכזיות VOIP המנתבות את השידור אל הנמען מן הצד השני, שם האותות הדיגיטליים מפוענחים ומוסבים בחזרה לקולות אנלוגיים אותם אנו מסוגלים לשמוע.

סוגי מרכזיות VOIP

כיום מוצעים בשוק שני סוגים עיקריים של מרכזיות VOIP:

  • מרכזיות IP מלאות - מרכזיה בה כל השלוחות המחוברות עובדות בטכנולוגיית IP.
  • מרכזיות היברידיות (משולבות) - מרכזיית TDM רגילה אליה הוספה יכולת חיבור של שלוחות מבוססות IP.

האם טכנולוגיית VOIP מתאימה עבורך?

בעת קבלת ההחלטה על הטכנולוגיה המועדפת עליך, צריך קודם כל להבין מהם היתרונות והחסרונות הטכנולוגיה. הנה כמה מן היתרונות העיקריים בעת התקנת מרכזיות VOIP:

גמישות במיקום יחידות קצה

אם ברצונך להזיז יחידת קצה מסוג VOIP ממקום למקום, כל שעליך לעשות הוא לחבר את היחידה לכל חיבור רשת במשרד. אין צורך בתשתית ייחודית או קופסת מיתוג מה שמוביל לחיסכון משמעותי בהוצאות בגין פריסת תשתיות תקשורת. בנוסף, אין צורך להביא טכנאי בכדי להעביר שלוחה ממקום למקום - פשוט לוקחים את השלוחה ומחברים אותה אל חיבור רשת במקום החדש..

הורדת עלות שיחות פנים אירגוניות

מרכזיות VOIP מאפשרות למקם שלוחות שיתחברו אל המרכזיה בכל מקום בו קיים חיבור אינטרנט, מה שמאפשר מיקום שלוחות גם במקומות מרוחקים (לעיתים אף במדינה אחרת!), שיתנהגו עדיין כאילו הן מחוברות למרכזיה ישירות. בצורה זו ניתן לקיים שיחות בעלות 0 בתוך האירגון (לדוגמא: בין סניפים שונים של האירגון) כאילו היו שיחות פנימיות.

שיפור הממשק למרכזיה

הממשקים המשופרים של מרכזיות VOIP מאפשרים חיבור קל למערכות CRM שונות, מתן מידע ודוחות מתקדמים וניהול המערכת מרחוק. כך ניתן לשפר את יכולת השליטה על ביצועי ותפקוד המרכזיה לאורך זמן.

אז היכן החסרונות?

החיסרון העיקרי של מרכזיות VOIP הוא במחיר הגבוה שלהן באופן יחסי למרכזיות רגילות (עד לרמה של פי 2 ממחיר מרכזיה דיגיטלית רגילה). נשאלת השאלה האם היתרונות הרבים של מרכזיית VOIP מצדיקים את העלות? כל אירגון צריך לבצע את החישוב לעצמו בכדי להגיע להחלטה לגבי התשובה לשאלה זו.

Avaya IP Office

אחד השחקנים המשמעותיים בשוק מרכזיות ה-IP הוא חברת Avaya, המציעה את פתרון Avaya IP Office. כיום הותקנו בעולם מעל 110,000 מערכות מסוג זה, בהן משתמשים מעל ל-3.6 מיליון משתמשים. הנה כמה מן הפתרונות המוצעים על ידי חברת Avaya:

Avaya IP Office 412

מרכזיית AVAYA IP Office מיועדת לעסקים גדולים יחסית, ומאפשרת חיבור עד 360 שלוחות ו – 120 עורקים. אל היחידה הראשית ניתן לחבר עד 4 ממשקי PRI, 60 ערוצי VOIP וכרטיס המאפשר חיבור אל 4 קווי חוץ אנאלוגיים.

avaya ip office 412

Avaya IP Small Office Edition

מרכזיית AVAYA IP Office למיועדת לעסקים קטנים יחסית, ומאפשרת חיבור עד 8 עמדות דיגיטאליות, 4 שלוחות רגילות ו-16 ערוצי VOIP.

Avaya IP Small Office Edition